Meer Rode Kruis-vrijwilligers dankzij een social media rekruteringscampagne
Het Rode Kruis doet veel meer dan enkel hulp verlenen en bloed inzamelen. Zo organiseert het ook EHBO-cursussen, kampen, activiteiten om kwetsbaren te helpen en ga zo maar door. Om dit alles te kunnen doen, heeft het Rode Kruis veel helpende handen nodig. Denk maar aan lesgevers, organisatoren, ongevallensimulanten … En dus wilde de afdeling van Lier een rekruteringscampagne houden voor specifieke profielen. Onze knowhow van paid advertising op Facebook kwam dan ook goed van pas.
Publiceren, beheren en rapporteren
Het Rode Kruis leverde ons vacatures aan. Wij vertaalden ze naar tien posts die we gedurende een aantal weken op Facebook publiceerden en richtten aan zeer specifieke doelgroepen. Ook hielden we de cijfers nauwgezet in de gaten, stuurden we de campagne bij waar nodig en maakten we een overzicht dat we terugkoppelden naar het Rode Kruis. Het resultaat mag er zijn: zowel tijdens als na de campagne merkte de afdeling van Lier een stijging in de aanmeldingen van vrijwilligers.